Irytujące niespójności LinkedIn

Profile indywidualne

» Artykuły długoformatowe

Chcesz napisać artykuł długoformatowy? Niestety przy korzystaniu z polskiej wersji językowej serwisu… jest to właściwie niemożliwe – nie ma żadnego przejścia lub nawet obejścia aby otworzyć stronę do pisania artykułów.

pisanie artykułówPL

Natomiast zmieniając język platformy np. na angielski, wystarczy jedynie kliknąć w „write an article”, które widnieje na stronie głównej LinkedIn, pod oknem publikacji postów:

pisanie artykułówENG

» Wyszukiwanie postów po słowach klucz #

Wyszukiwanie postów po słowach klucz czy hashtagach dostępne jest jedynie w angielskiej wersji językowej serwisu. W innych wersjach językowych te funkcje są, przy najmniej na razie, niedostępne.

wyszukiwanie po postach

» Filtry wyszukiwań

Posiadając konto Basic, LinkedIn oferuje nam 9 filtrów wyszukiwań osób. Pod listą dostępnych filtrów pojawia się informacja, że jest możliwość skorzystania z 10 dodatkowych filtrów, w tym opcji ustawienia „funkcji” i „lat doświadczenia”, po przejściu na konto Premium, które można przetestować przez miesiąc za darmo – „Try Premium for free”.

Po przejściu na konto Premium, w opcji wyszukiwań osób pojawia się dokładnie ten sam zestaw 9 filtrów co przy koncie Basic i podobnie jak przy koncie Basic, pojawia się informacja, że jest możliwość skorzystania z 10 nowych filtrów (!?), w tym opcji ustawienia „funkcji” i „lat doświadczenia” (!?), lecz, i tutaj pojawia się coś nowego, dopiero po przejściu na konto Sales Navigator lub Recruiter.

Wymusza to więc na użytkowniku jedynie wykupienie konta Sales Navigator lub Recruiter, ponieważ posiadając już konto Premium, które przez miesiąc testuje się za darmo, nie ma możliwości przejścia na jeszcze wyższe konto i również testować je za darmo.

filtry Basic Premium 

» Praca na kontaktach w sieci

Najnowsze zmiany na LinkedIn usunęły informacje kluczowe do pracy na kontaktach w sieci – brak jest daty dołączenia danej osoby do naszej listy kontaktów, usunięte są również tagi.

» Mniejsza czytelność feedu głównego

Kolejną niedogodnością wprowadzoną przez LinkedIn jest brak możliwości filtrowania feedu głównego na najważniejsze i najnowsze aktualizacje. W obecnym stanie dostajemy wygenerowaną przez algorytm mieszankę wiadomości, której w żaden sposób nie można uporządkować. Wprawdzie czasami nowe aktualizacje pojawiają się na samej górze feedu, jednak zdarza się to rzadko.

Zwężona została też szerokość feedu, co sprawia, że użytkownik widzi mniej informacji. Tak strona główna wyglądała kiedyś:

stary feed

A tak wygląda teraz:

nowy feed


Profile firmowe

Wprowadzone przez LinkedIn zmiany dotyczą również zarządzania kontami firmowymi.

» Brak dostępu administratora do kont przez mobile

Co raz więcej osób korzysta z mobilnych wersji platform społecznościowych i jest to poparte licznymi badaniami*. Zastanawiające jest więc, dlaczego LinkedIn nie wprowadził możliwości zarządzania kontami firmowymi właśnie poprzez mobilną wersję serwisu.

* https://www.found.co.uk/blog/rise-mobile-search/#.WNIu2FKZP4M

https://unified.com/mobile-social-marketing/

http://www.ecommerceweek.co.uk/news/461/mobile-overtakes-desktop-traffic/

http://www.business2community.com/infographics/will-come-top-2017-mobile-desktop-infographic-01750809#RiVTdFl8IQ15CzI8.97

» Brak powiadomień z kont firmowych w głównym menu powiadomień LinkedIn.

W obecnym stanie zmian, aby zobaczyć jakie dane konto firmowe otrzymało powiadomienia – kto polecił, udostępnił post lub kto zostawił pod nim komentarz – należy wejść na nie bezpośrednio, a następnie kliknąć w „Powiadomienia” – ten ruch przenosi użytkownika, przynajmniej na razie, do zakładki „Powiadomienia” na starym panelu administracyjnym.

O ile przy jednym koncie firmowym, ta zmiana nie sprawia problemu, to zarządzanie kilkoma już robi się niewygodne. Wymaga to bowiem nie kilku kliknięć, lecz nawet kilkunastu lub kilkudziesięciu.

» Brak statystyk

W celu sprawdzenia statystyk danego konta firmowego, LinkedIn z nowego panelu administracyjnego przenosi użytkownika na stary – najwyraźniej zakładka „Statystyki” na nowym panelu administracyjnym jest jeszcze w trakcie tworzenia.

» Brak dostępu do listy obserwujących

Na nowym widoku konta firmowego z panelu administracyjnego nie ma wglądu w listę osób obserwujących dany profil. Aby taką listę zobaczyć, należy skorzystać ze starego panelu administracyjnego. Okazuje się jednak, że i to czasami nie działa, ponieważ po kliknięciu na starym panelu administracyjnym w listę osób obserwujących profil, LinkedIn przenosi użytkownika na stronę główną tego profilu. Wskazana jest więc cierpliwość w tej zabawie i „kotka i myszkę”.

» Formatowanie zdjęć

Po wprowadzonych zmianach zauważyliśmy niespójność w formatowaniu zdjęć między desktopową a mobilną wersją LinkedIn.

Duży format zdjęcia w publikowanym poście wyświetli się za każdym razem poprawnie w wersji desktop, niezależnie od rozmiarów zdjecia. Natomiast, gdy ten sam post wyświetli się w wersji mobilnej LinkedIn, można zauważyć, że kwadratowe bądź pionowe zdjęcia zostaną obcięte u podstaw. Jest to spowodowane tym, że wersja mobilna ma przyjęty poziomy prostokątny format wyświetlania zdjęć. Przeanalizowaliśmy tę sprawę i znaleźliśmy optymalny format zdjęć: 800 x 410 pixeli, który sprawdza się zarówno w wersji desktopowej jak i mobilnej serwisu.

W tym celu, polecamy skorzystanie z darmowego programu Canva, który umożliwia ustawienie niestandardowych wymiarów grafik.

» Wywowyławnie firm i osób

Jednym z pozytywnych aspektów zmian na LinkedIn jest możliwość wywowływania poszczególnych firm i osób w postach poprzez dodanie @ przed daną nazwą lub imieniem. Ułatwia to użytkownikowi przejście jednym kliknięciem na profil LinkedIn danej firmy lub osoby.